Wil je meer openheid in de klas? Gebruik het spel leren door dieren! Wil je meer openheid in de klas? Gebruik het spel leren door dieren!

DIDACTISCHE WERKVORMEN VOORTGEZET ONDERWIJS

Deze didactische werkvormen voortgezet onderwijs zijn gebaseerd op de wereld van dieren en hun kwaliteiten. Als je het spel ‘Leren door dieren ontdek je kracht’ bestelt in combinatie met het boek Dierenwijsheid, heb je in totaal 260 didactische werkvormen. Voortgezet onderwijs instellingen kunnen deze op verschillende manieren inzetten.

Bijvoorbeeld het versterken van persoonlijke kracht, omgaan met conflicten, leren luisteren naar elkaar.
Ook zijn de dierenkaarten zeer geschikt voor het stimuleren van creativiteit.
Laat je verrassen door deze verfrissende bijdrage aan de didactische werkvormen voortgezet onderwijs.

WAT LEVERT HET DIERENSPEL OP?

didactische werkvormen voortgezet onderwijs MAAKT MOEILIJKE ONDERWERPEN BESPREEKBAAR

didactische werkvormen voortgezet onderwijs  DRAAGT BIJ AAN PERSOONLIJKE ONTWIKKELING

didactische werkvormen voortgezet onderwijs  ZORGT VOOR MEER SFEER EN OPENHEID

didactische werkvormen voortgezet onderwijs IS  ZEER GESCHIKT VOOR DAGOPENINGEN

didactische werkvormen voortgezet onderwijs  PRIKKELT CREATIVITEIT

Wat vinden klanten ervan? Wat vinden klanten ervan?

WAT VINDEN KLANTEN ERVAN?

Het coachingsspel ‘Leren door dieren’ vond ik prettig om mee te werken. Onze MBO studenten staan bekend om hun directe manier van reageren vooral als ze iets niet prettig vinden. Hun reactie op het spel was 100% positief. Daarom wil ik binnen deze groep het spel vaker gaan inzetten. De prachtige foto’s hebben een grote aantrekkingskracht en de beschrijvingen op de achterkant zijn vaak verrassend toepasselijk op degene die de foto kiest.  Simone Siemons – Studie loopbaan begeleider Albeda College Rotterdam.

Hoe werkt het in de praktijk? Hoe werkt het in de praktijk?

EEN VOORBEELD

Het spel hebben we gepeeld met 4e jaarsstudenten (leeftijd 19-24 j.) aan het Albeda Danscollege te Rotterdam met als doel om de onderlinge band in de groep te versterken.

Ze moeten dit jaar op elkaar kunnen rekenen en tevens inzicht in zichzelf laten zien bij verschillende examenonderdelen. Door ‘leren met dieren’ hoopte ik op een speelse manier dit doel te bereiken.
Meer lezen…..

HET RESULTAAT

VANUIT DE DOCENT….

De sfeer bleef heel positief (en dat is ook wel anders geweest) en ik heb ze dan ook een compliment gemaakt over de open manier waarop ze hun gevoelens aan elkaar durfden te tonen.

VANUIT DE LEERLINGEN ….

Marjory:“Ik vind dat ik een leeuw ben omdat respect het belangrijkste voor mij is. Met respect is veel mogelijk! Zonder dat kan je niet met mensen (in vrede) leven en werken.”
Sandra:“Ik herken de slang  in mezelf. Ik blijf niet hangen in het verleden, ga door!`
Jennifer:“De tekst op de  achterkant bij de egel klopt wel een beetje. Ik ben best zelfstandig en ik hou er ook van om alleen te zijn. Mijn eigen ruimte is heel belangrijk voor me.”