Artikel over de werking van beelden in Happinez.
woordmensen
We zijn bijna allemaal woordmensen. We communiceren eerst en vooral via taal en voelen ons al gauw een beetje ongemakkelijk als dat middel wegvalt. Toch kan het heel nuttig zijn om ons een keertje niet meteen op de woorden te starten. Fotografe Hens va Soest ontwikkelde een trainingsinstrument voor bedrijven en personen waarbij beeld het vertrekpunt vormt.
beelden verdiepen
‘Beelden hebben eigenschappen doe woorden niet hebben’, zegt ze. Beelden bereiken mensen op diep niveau, bevorderen de creativiteit en maken vernieuwing mogelijk. Hens:’Beelden worden ook veel langer en beter herinnerd dan woorden.
Het instrument dat de naam dat de naam Mindful Communiceren kreeg, is volgens de fotografe onder meer toepasbaar bij coachingstrajecten, feedback, verdiepte kennismaking en persoonlijke ontwikkelingsplannen. Het instrument bestaat uit 54 Coachkaarten en 15 spelvormen. De set kost €59,- en is te bestellen via www.fotomissie.nl. De foto’s zijn hier ook te bekijken.